Wiedza tajemna: efekt motyla. To, co zasiewamy, wraca. Jak nie dziś, to po latach


Jarek Kefir Bez Cenzury: społeczeństwo, duchowość, zdrowie. Tajemnice i zagadki świata

Poniższy artykuł to jakby połączenie prawa „efektu motyla” z prawem „karmy”

psychologia i emocje

Opisuje on w prosty sposób, jak działają te mechanizmy. Ja natomiast chciałbym się skupić na czymś innym. Na tym, kiedy te powyższe zasady, działają w mniejszym zakresie, bądź nie działają.

Dzieje się tak wtedy, gdy:
1. obarczy się ofiarę niecnych działań winą i ofiara przyjmie, że to jej wina
2. gdy frustrat, który wyładowuje na Ciebie swoje frustracje, złość – odniesie skutek i Ty, zamiast jak najszybciej się odciąć, wchodzisz z nim w interakcję.

Przypadek nr 1 – obarczenie poczuciem winy

Robią to wszystkie religie. Chrześcijaństwo robi to w sposób najbardziej perfekcyjny. Wmawia nam od małego, iż jesteśmy winni zabójstwa żydowskiego cieśli żyjącego 2000 lat temu. Wszyscy pamiętamy treści modlitw:
„moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina”
„panie, nie jestem godzien, ale powiedz tylko słowo, a będzie uzdrowiona dusza moja”

Takie coś oznacza w istocie, kradzież duszy. Dusza…

View original post 1 198 słów więcej

Skomentuj

